Ticker

9/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΝΑ ΑΚΟΥΣ!


Σε ένα διάλογο ή μία συνομιλία, είτε είναι επαγγελματική είτε προσωπική, συνήθως σπεύδουμε να απαντήσουμε πριν προλάβει ο άλλος να ολοκληρώσει τη φράση του. Σου έχει συμβεί; Το έχεις παρατηρήσει;

Της Ειρήνης Κόντρα

Βιαζόμαστε να απαντήσουμε… να δείξουμε ότι ξέρουμε… Έχεις σκεφτεί ότι το πιο σημαντικό δεν είναι αυτό που λέγεται.. αλλά αυτό που κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Έχουμε μάθει να μιλάμε για να απαντάμε και δεν ακούμε με στόχο την κατανόηση.

Τα εμπόδια..

Το μεγαλύτερο εμπόδιο είναι «το ξέρω»! Ακόμη και τα παιδιά λένε «το ξέρω». Αστείο δεν είναι; Θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι και βαρετό να τα ξέρουμε όλα στη ζωή μας. Αν ήταν αλήθεια η εξέλιξη δε θα ήταν καν όρος και συνθήκη. Με την παραδοχή «το ξέρω» μπαίνει «η κουρτίνα» για ένα υγιή και εποικοδομητικό διάλογο, με όλες τις προοπτικές και επιλογές που μπορεί να γεννήσει αυτή η αλληλεπίδραση. Άλλα εμπόδια στην ενεργητική ακρόαση, αποτελούν η κριτική που γίνεται υποσυνείδητα, οι ταμπέλες που βάζουμε, η προσδοκία της «σωστής απάντησης», δηλαδή του να θέλω να ακούσω κάτι συγκεκριμένα αποδεκτό.

Τα νούμερα είναι απλά…αλλά όχι πάντα εύκολα στην πράξη!

Τι λένε οι έρευνες; Ένα μήνυμα μεταφέρεται ως εξής: 7% έχουν επίδραση οι λέξεις, 38% ο τόνος της φωνής και 55% η γλώσσα σώματος (πως φαινόμαστε, πως κουνάμε χέρια, πως είναι η έκφραση του προσώπου μας πχ χαμογελάμε, δείχνουμε θυμωμένοι, σοβαροί, κλπ). Επίσης, θυμόμαστε μόνο 25% αυτών που ακούμε. Το υπόλοιπο χάνεται.. γιατί είμαστε κουρασμένοι, υπέρ απασχολημένοι ή δεν θέλουμε απλά να ακούσουμε.

Στην πράξη…

Ξεκαθαρίζεις την πρόθεσή σου σε κάθε διάλογο; Δηλαδή είσαι διατεθειμένος να αφήσεις τα παραπάνω εμπόδια και να αλληλεπιδράσεις;
Τι στόχο έχεις; Με τι διάθεση θα κάνεις συνομιλία; Ξέρεις για ποιο θέμα θα συζητήσεις και τι θέλεις να πετύχεις. Ακόμη και σε μία χαλαρή κοινωνική επαφή αν πας θυμωμένος πόσο «χαλαρή» θα είναι η επαφή σου. Σε επαγγελματικό επίπεδο πόσα θα μπορούσες να είχες αποφύγει και πολύ περισσότερο να επιτύχεις αν ξεκαθάριζες απλά τι θέλεις, τόσο σε επίπεδο συμφωνιών όσο και σε επίπεδο σχέσεων.

Ευθυγραμμίζεται ο λόγος σου με την πρόθεσή σου; Ακόμη και αν έχεις ξεκάθαρη την πρόθεσή σου, χρησιμοποιείς τον κατάλληλο λόγο και ύφος για να μεταδώσεις το μήνυμά σου σύμφωνα με το στόχο σου; Ο διάλογος απαιτεί αποτελεσματική μετάδοση μηνύματος και ενεργητική ακοή.
Εφάρμοσε την πρακτική του «δεν ξέρω», για να μπορείς να «μαθαίνεις κάθε φορά κάτι καινούριο», μέσω της ενεργητικής ακρόασης. Μ αυτόν τον τρόπο θα εξελιχθούν οι σχέσεις σου, μέσω της αφιλτράριστης, ουσιαστικής και αληθινής πληροφόρησης.

Δεν είναι τυχαίο, ότι αποτελεί μία από τις σύγχρονες βασικές δεξιότητες για να εξελίξεις την καριέρα σου, αλλά και να χτίσεις αποτελεσματικές ομάδες.
“Το πιο σημαντικό πράγμα στην επικοινωνία είναι να ακούει κανείς τι δεν λέγεται.” – Peter Drucker

Ειρήνη Κόντρα (MBA)
Business / Career Coach, ICF/ EMCC
Mentor/Σύμβουλος Προσωπικής και Επαγγελματικής Ανάπτυξης

Αντιπρόεδρος Marketing Club ikontra@yahoo.com 

Πηγή: vwoman.gr