Ticker

9/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

62ο ΦΚΘ: Η κυρία Τεπενδρή του Κωνσταντίνου Κακανιά και τα μελλοντικά σχέδιά της


 κυρία Τεπενδρή βρίσκεται αυτές τις ημέρες στη Θεσσαλονίκη και στο 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου και ύστερα από μια στάση στην Αθήνα θα πάει στην Πορτογαλία, όπου ο θαυμαστής της, Κριστιάν Λουμπουτέν, ετοιμάζει το ξενοδοχείο του. Ίσως όμως ματαιώσει το ταξίδι κι επιστρέψει στην έρημο, όπου ήταν πριν, επειδή φοβάται τον κορωνοϊό.

Η περσόνα που έχει δημιουργήσει από το 1996 ο εικαστικός Κωνσταντίνος Κακανιάς κι έκτοτε αποτελεί το «alter ego» του, μετά τη συμμετοχή της στην Ολυμπιάδα του 2004, την εκστρατεία της για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα και τη συμμετοχή στους εορτασμούς για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821, ήρθε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ποζάροντας για την αφίσα της διοργάνωσης.

«Είναι πολύ χαρούμενη που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και βλέπει ταινίες, αλλά σε ιδιωτικές προβολές, γιατί από τη μία της έχουν λείψει οι κινηματογραφικές αίθουσες, από την άλλη φοβάται τον κορονοϊό», αναφέρει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Κωνσταντίνος Κακανιάς, εικαστικός και δημιουργός της, ο οποίος ήρθε για λίγα 24ωρα στη Θεσσαλονίκη λόγω του Φεστιβάλ και εξεπλάγη που τη βλέπει παντού: σε γιγαντοαφίσα στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, σε αφίσες, τσάντες, μπλουζάκια, ακόμη και κάλτσες. Δεν περίμενε να γίνει η φιγούρα του μέχρι και κάλτσες και, όπως λέει, αν δεν έχουν εξαντληθεί, θα ήθελε να πάρει τόσο για τον εαυτό του, όσο και για το σύζυγό του, για φίλες και φίλους.

Χαρακτηρίζει τη συνεργασία του με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου «εύκολη και διασκεδαστική». Μετά την πρόταση από τον καλλιτεχνικό διευθυντή Ορέστη Ανδρεαδάκη, έστειλε δύο σχέδια για να επιλέξει το Φεστιβάλ. Επέλεξαν το δεύτερο, αλλά όταν σχεδίαζε την τελική του μορφή, τού ήρθε η έμπνευση για το σχέδιο που τελικά επικράτησε. Η ανταπόκρισή του στην πρόσκληση του Φεστιβάλ ήταν άμεση. Ήθελε να το κάνει, καθώς, όπως λέει, θέλει πολύ να στηρίζει πράγματα που γίνονται στην Ελλάδα και θαυμάζει τη διοργάνωση που γίνεται εδώ και 62 χρόνια.

Ο Κωνσταντίνος Κακανιάς, γεννημένος και μεγαλωμένος στην Αθήνα, ζει και εργάζεται τόσο στο Λος Άντζελες όσο και στην Ελλάδα. Το πολυποίκιλο έργο του -σχέδια, πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά, κεραμικά και animation ταινίες- έχει φιλοξενηθεί σε εκθεσιακούς χώρους σε ολόκληρο τον πλανήτη.

Τα σχέδιά του έχουν δημοσιευτεί, μεταξύ πολλών άλλων, στην Καθημερινή, στους New York Times και στη Vogue. Έργα του βρίσκονται στις μόνιμες συλλογές τόσο στο Μουσείο Μπενάκη όσο και στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, ενώ συνεργάζεται με γκαλερί και μουσεία σε όλο τον κόσμο, αλλά και με τα μεγαλύτερα ονόματα από τον χώρο της μόδας, όπως ο Κριστιάν Ντιόρ, ο Κριστιάν Λουμπουτέν και ο Υβ Σεν Λοράν.

@ΑΠΕ/ΜΠΕ

Ο καλλιτέχνης σύστησε στο κοινό του για πρώτη φορά το 1996 την κυρία Τεπενδρή, σε ένα εικονογραφημένο άρθρο στην εφημερίδα «The New York Times». Ακούγοντάς τον να μιλά για εκείνη, ο συνομιλητής του νομίζει ότι θα ανοίξει η πόρτα και θα τη δει να μπαίνει! Ξεχνά ότι πρόκειται για ένα ...σχέδιο και αρχίζει να σκέφτεται ότι είναι μια οντότητα, όπως λέει ο ίδιος «κυκλοθυμική, που ξέρει τι θέλει, που είναι πολύπλοκη, που εξελίσσεται διαρκώς. Δεν είναι στάσιμη. Στάσιμη είναι μόνο η μορφή της. Κάτι σαν τον Καραγκιόζη», εξηγεί ο δημιουργός.

Η κυρία Τεπενδρή είναι σαν ένα τεράστιο παζλ

«Με έχει σώσει αυτή η γυναίκα, αλλά πολλές φορές γίνεται κουραστική», αναφέρει και δηλώνει ότι πολλές φορές αισθάνεται παγιδευμένος απ’ αυτήν. Αυτό το «alter ego» του, το ένιωθε από μικρός, πριν από την εμφάνιση της κυρίας Τεπενδρή -το όνομα είναι «δάνειο» από την ταινία «Ο τρελοπενηντάρης» με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα.

«Αυτή η φαντασιακή ύπαρξη, η παράλληλη οντότητα, υπήρχε πάντα με κάποιο τρόπο δίπλα μου. Όλα τα άλλα, το όνομα, η όψη, ο χαρακτήρας της είναι όλα δανεισμένα, αντιγραμμένα, βασισμένα, κλεμμένα. Σαν ένα τεράστιο παζλ», εξηγεί ο Κωνσταντίνος Κακανιάς.

Το Χόλιγουντ, ένα άρωμα και το ξενοδοχείο του Λουμπουτέν

Η κυρία Τεπενδρή είναι ένα ον παράλληλο με τη ζωή του δημιουργού της. Όπως συνηθίζει να λέει ο ίδιος «αυτή είμαι εγώ. Εγώ δεν είμαι αυτή». Αναφέρει ότι η περσόνα του δεν έχει απήχηση σε όλο τον κόσμο, «ακόμη και καλοί φίλοι και συνεργάτες μου λένε ότι δεν τους αρέσει», πιστεύει όμως ότι όλοι έχουμε μέσα μας λίγη κυρία Τεπενδρή, κάτι από το χιούμορ ή τη δημιουργία της. Θεωρεί το χιούμορ βάλσαμο και ελπίζει να μην το χάσει ποτέ. Εξάλλου, αν μπορούσε σήμερα να επιλέξει, αντί για εικαστικός θα ήθελε να γίνει κωμικός ηθοποιός καθώς, όπως υποστηρίζει, ταιριάζει περισσότερο στην ιδιοσυγκρασία του.

Η κυρία Τεπενδρή απουσιάζει από την τελευταία του μεγάλη δουλειά στο νέο Μουσείο της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, στο Χόλιγουντ, όπου ο εικαστικός υπογράφει τις τοιχογραφίες του εστιατορίου, αλλά συζητά μαζί της τη δημιουργία ενός αρώματος.

Στο μεταξύ, ο Κωνσταντίνος Κακανιάς αποδέχτηκε την πρόσκληση του καλού του φίλου, σχεδιαστή παπουτσιών Κριστιάν Λουμπουτέν και θα ζωγραφίσει δύο ελληνικά δωμάτια στο ξενοδοχείο που ανοίγει ο δεύτερος στην Πορτογαλία. Εκεί ίσως εμφανιστεί και η κυρία Τεπενδρή, καθώς ο σχεδιαστής είναι θαυμαστής της! Το καλοκαίρι του 2022 προγραμματίζεται έκθεση του Κωνσταντίνου Κακανιά στην Αθήνα.

cnn.gr